zaterdag 24 november 2012

Ongeveer...

... de helft van de afstand van de Hel, was de duatlon van Reusel. 16km run-60km mtb- 8km run. In volle voorbereiding van 23 december nog een wedstrijd, het moet kunnen. Ik stond aan de start met het doel om niet voluit te gaan, maar ja wedstrijd blijft wedstrijd. Voor de start nog enkele bekenden gespot, die ook als doorgedreven training kwamen deelnemen of andere die er vol voor gingen gaan. Zo won Wouter W. de korte afstand als training, proficiat Wouter.
De wedstrijd zelf: doordat zowel de korte als de lange afstand en de duo's aan de start stonden, lag het tempo vanaf de start erg hoog. Nu ja, het voelde niet zo aan, ik liep op gevoel (en dit gevoel moest rustig aanvoelen), na één ronde gelopen te hebben (4km) keek ik voor een eerste keer op mijn gps: 16min20sec. Even een twijfel in het kopke, ga ik dit vier rondes volhouden? Bwa, ik zat nog fris en had niet echt het gevoel dat ik diep aan het gaan was. Het mooie 100% offroad parcours lag er perfect bij, op hier en daar een plas na. Veel volk langs de kant, die Jan en alleman, vrolijk aanmoedigden. Het liep op wieltjes. Na 1 uur en 3 minuten liep ik de wisselzone in, de wissel verliep zeer vlotjes. De nodige caloriekes opgenomen en gaan!
Een vrij technisch begin van het fietsdeel, gevolgd door zandwegen waar de wind wel wat invloed had, nog wat technische singletracks gevolgd door zuigende zandstroken (hmmm dit deed me toch wel aan het parcours van de hel denken). Een stuk fietspad, zowaar op een vlot bollende asfalt, drinken en gelleke dan maar. Deze recuperatiestrook was toch zeker een dikke 400 meter lang. Even vergeten het is offroad :-).
Rondes van 14,5 km, toch blij in de buurt van de Toren te komen en de stem van de speaker te horen. Ronde 1, 2 en 3 had ik alles onder controle. Halfweg ronde 4 kreeg ik een heel slap gevoel in de armen, mijn snelheid zakte ook iets. wat energie opgenomen en het voelde beter, nogmaals het bewijs dat je voldoende moet eten en drinken. 2 uur 21 minuten, of te wel een 24 km/u gemiddeld op de net geen 60 kilometer.
Het looptempo van de laatste 8 kilometer lag wel wat lager dan de eerste 16, maar nog geen leeg gevoel. Deze keer maar twee rondjes! Na 4 uur en 5 minuten liep ik toch dieper gegaan zijnd dan gepland, de aankomsttent in.

Leuke wedstrijd , en een goed gevoel aan over gehouden om de laatste trainingsweken in te gaan. Er zullen nog vele kilometers gevreten worden, zowel lopend als fietsend, maar ik heb er ongelooflijk veel zin in!
Tot snel!

1 opmerking: