zondag 25 december 2011

April 2011

April stond volledig in het teken van lopen. De Antwerp marathon kwam namelijk dichterbij. 17 april was het dan zo ver. Mijne eerste!! De kids ergens laten logeren, kwestie van een goede nachtrust te hebben. 's Morgens vroeg uit de veren om een bord spaghetti te verorberen, goed drinken want het zonnetje zou gaan schijnen, en hop naar linkeroever. Een goede opwarming was de lichte loop door de voetgangerstunnel, daar aangekomen het lopersdorp in. Ik was wel wat nerveus, wat moest ik ook gaan verwachten? Ik stelde me op bij de starters van 3u30 (eerlijkheidshalve wilde ik een tijd van rond de 3u15 halen). 9u30 het startschot en we waren opweg naar de Konijnenpijp. Daar boven gekomen stond mijn coach (mijn lieftallig vrouwke) me met de fiets op te wachten om me heel de trip van eten en drinken te voorzien. Alles liep vlot, een tempo van rond de 4'40/km. Onderweg heel wat bekenden tegengekomen, meestal langs het parcours: de Mio in het aangename gezelschap van mijn pagaders, Caroline C en Maurits. Maar ook een aantal langs mijn zijde (met de fiets): Marrek DM (aka Marcopolo), Bram DM, Inne M. Ik moet zeggen het ging goed, tot het ...park, K34. Er werd gezegd dat de marathon pas begint vanaf kilometer 30, awel ik kan dat beamen. Tempo naar beneden, geen gepraat meer kunnen verdragen,... Tot de laatste 2K heeft dit geduurd, daar kwamen we meer in het centrum en stond er meer volk om aan te moedigen. Uiteindelijk na 3u28 de meet over. Eerlijk gezegd een emomomentje gehad. Sport en emotie...

1 opmerking: