donderdag 22 december 2011

Maart 2011

6 maart, om de wekelijkse tourtochten eens te doorbreken, schreef ik me in voor een MTB-chronorit in Spa. Samen met Danny vroeg uit de veren om een mooi maar zwaar parcours te rijden. Technische klimmen en afdalingen maakten er toch iets speciaals van. Danny en ik waren samen vertrokken, maar na een kilometer of 5 verkoos Danny een iets rustiger tempo te gaan rijden. Ik voelde dat ik redelijk goed zat en kon mijn tempo goed aanhouden. Uiteindelijk reed ik als 47ste van de 207 deelnemers, met een tijd van 3u01 op een dikke 45K. Even gewacht op maatje Danny, en tijdens het wachten gewoon lekgestaan, maakt dat mee!
Zeker een mooie chrono en volgende editie zijn we ook van de partij.


Twee weken later, chronorit Sart-Tilman. Een afstand van 45K, een iets minder technisch parcours maar wel één met een iets hoger moddergehalte wat het dan weer gevaarlijker maakte vooral in de afdaling. Yves P. mocht dat aan de lijve ondervinden met een gebroken pols als gevolg. Zelf reed ik een mooie 16de plaats op 69 deelnemers in een tijd van 2u23.

Exact een maand na duathlon Putte vond de Grand raid de Nisramont team edition plaats. 6K kayak-8K trailrun-36K MTB-5K runbike stonden op het programma, af te leggen per 2. Samen met teammaatje Danny V, hoe kon het ook anders (we waren immers al jaren een windsurteam geweest en het mtbniveau van ons beide ligt ongeveer gelijk), startten we met de kayak. Geen van beide had enige roei-ervaring, hoe ging dat aflopen? Buiten alle verwachtingen kwamen we als 24 ste team uit het water en konden zo aan de immens zware trailrun beginnen. De eerste kilometer ben ik misschien een beetje te snel van start gegaan want Danny trapte een beetje op zijn adem. De zwaarste beklimming moest toen nog komen. Uiteindelijk als 44 ste team aan de wisselzone en konden de loodzware MTB-proef beginnen. 2 rondes van 18K met 1100hm, een beklimming met de naam 'The Beast', ongelooflijk technisch zware afdalingen, beekjes, ... De eerste ronde zat ik goed maar Danny had het zwaar, nog last van de loopproef. De tweede ronde kwam hij er door en konden we op een stevig tempo doorrijden. Na 36K konden we aan de runbike beginnen. Hier maakten we een tactische fout. Ik ging de 5K lopen en Danny op de fiets. We wisselden niet waardoor ik een bijnakrampindekuit-gevoel had. We eindigden toch op een mooie 29ste plaats van de 150 deelnemende ploegen.

1 opmerking: