zaterdag 31 december 2011

December 2011

Het derde weekend van december was het dan zo ver, DE HEL van Kasterlee. De weken er voor nog een aantal stevige trainingen gedaan om de laatste week dan zo goed als volledige rust te nemen. Zaterdag 17 december vertokken Ellen en ik richting Kasterlee met de mobilhome. Deze zetten we op het parcours, want dat zou het hoofdkwartier worden van mijn persoonlijke bevoorradingspost.


Mijn coach ontving ons hartelijk en zorgde voor de perfecte pastamaaltijd. Vroeg in bed met toch een zenuwachtig gevoel, zelfs 's nachts even wakker gelegen om de wedstrijd in mijn hoofd voor te bereiden.
6 u: pasta! 7 uur: vertrek bij Rik en Mieke. 7u15: ter plaatse in de drukke sporthal. 7u50: in de startbox met op de achtergrond Highway to Hell van AC/DC. 8u: het startschot met vuurwerk!
Wat er toen volgde is eigenlijk onbeschrijflijk. De eerste 15K lopen worden een beetje bezien als opwarming voor de rest van de dag. Ik bleef samen met Dirk W en kwamen na 1u08 aan de wisselzone aan.

Ik was na 4 minuten klaar om aan het fietsen te beginnen. De overvloedige regen van de dagen en weken er voor hadden gezorgd voor een helse ondergrond. Modderstroken, zuigende ondergrond, maïsvelden, ondergelopen veldweggetjes,... 5 zware rondes waren het. Bij aanvang van ronde drie, nog niet halfweg dus, een mentale tik gekregen. Zelfs even gedacht aan opgeven. Maar mijn coach Rik dacht er anders over. Ne goeie Cola en ge kunt verder.

En ja het ging weer. Trouwens de supporters onderweg geven je wel degelijk vleugels. Zowel van mensen die ik niet ken als van de bekenden (langs deze weg even een welgemeende dank u wel zeggen aan: Guy VDB & Jan VB, tante Lief & nonkel Fille, mijn Pa, Bram & Marrek, Jo & Bieke, Jo & Dirk en vooral Mieke, Rik & Ellen). Na 6 uur en 105K verder op de fiets gezeten te hebben, mocht ik terug een stukje lopen. Zo een 30K om precies te zijn. Dit laatste stuk mag er iemand meefietsen, en ik kan u verzekeren: je kan dit niet alleen. Zeker het stuk in het donker. Maar Rik heeft me prima bijgestaan. Na 2u31min gelopen te hebben, mocht ik de rode loper betreden, een hemels gevoel! Na een totale eindtijd van 9u53 had ik deze loodzware proef met een zeer goed gevoel doorstaan. Het vele trainen had zeker zijn vruchten afgeworpen. Nogmaals bedankt voor alle steun die ik van iedereen kreeg.


Na deze laatste inspanning kan ik 2011 met een goed gevoel afsluiten.
Er rest mij u enkel nog een fantastisch 2012 toe te wensen!!

1 opmerking: