woensdag 21 december 2011

Sportjaaroverzicht 2011

In mijn vorig bericht schreef ik reeds neer dat sport een groot deel van mijn leven uitmaakt. Tot en met 2010 was er voor mij bij wijze van spreken maar één sport: windsurfen. Alles moest wijken voor alweer de sessie van het jaar. Het nadeel van sport nummer één is telkens de verplaatsing, aangezien de vijver hier over mijn deur niet echt de meest windzekere spot is. Telkens 200K, heen en terug, deden mij steeds meer selectiever te werk te gaan. Enkel de windzekere dagen (stormdagen), enkel bij zuidwest, enkel als de temperaturen boven de 10 graden waren. Tja, in ons Belgenlandje komt dit niet alle weken voor. Om dan maar gewoon stil te blijven zitten, daar ben ik dan ook weer niet voor gemaakt. Dus zoeken we alternatieven.
Ik heb altijd mijn zondagse toertochten gereden met de mountainbike, maar deze werden dan weer aangevuld met woensdagvoormiddagen te gaan biken. Lopen heb ik ook altijd graag gedaan, maar door me in te schrijven voor enkele leuke events (bv. Antwerp ten miles) werd mijn wekelijks loopje ook weer opgedreven naar 2 à 3 keer per week. Nu zelfs 2 looptrainingen per dag.
Je voelt de conditie vooruit gaan. Maar trainen om te trainen wordt op de lange duur ook een beetje een 'sleur', en net om die sleur tegen te gaan, schrijf ik me regelmatig in voor wedstrijden. Zo heb ik een doel en weet ik waarvoor ik train.
Ik kan wel zeggen dat 2011 een sportactief jaat is geweest.
Vanaf 2012 zal ik trachten om op regelmatige basis een update te geven van mijn bezigheden. Maar mijn sportieve prestaties van 2011 wil ik u niet onthouden. Het is niet de bedoeling om elke loop- en fietstrainig, windsurf- en snowboardsessie, hier neer te pennen. Eerder de speciallekes in een zo goed als mogelijk chronologische volgorde.


2 opmerkingen:

  1. Allez, begin er maar aan zou ik zeggen. Heb trouwens ook een straf bericht: toen ik de eerste commentaar plaatste op je eerste 'post' was het verificatiewoord 'expert' !! Toeval... of speciaal aangevraagd?

    BeantwoordenVerwijderen